Positionering.

Een Positioneer Plan brengt in kaart wat “typisch jouw bedrijf”
is. Wat mensen associeren met je producten en diensten
bepaalt of ze kopen en welke prijs ze bereid zijn om te betalen.

positionering

Wat is positionering?

Positionering is bepalen welke plek je bedrijf inneemt in het hoofd en hart van de doelgroep. Omdat we als mens graag houvast hebben, maken we bij alles en iedereen associaties. Iemand die een pak draagt, heeft in onze ogen vaak een hogere status. Blauw haar zien we als eigenzinnig en stoer. Hetzelfde doen we bij bedrijven: in een fractie van een seconde kennen we uiterlijke kenmerken en waarden toe die bepalen of we daar willen kopen of niet. Een Positioneer Plan zorgt ervoor dat wat je naar buiten brengt daadwerkelijk is waar je bekend om wilt staan en dus bijdraagt aan je succes. 

Wanneer ga je met positionering aan de slag?

Je hebt baat bij een positioneringsstrategie op de volgende momenten.

Wat houdt het Positioneer Plan in?

Duidelijk en op een eigen manier communiceren.

Een halve dag duiken we diep in je bedrijf en jouw zakelijke doelen. Het resultaat is een positioneringsstrategie in de vorm van een lanceer- of transitieplan* waarmee het bedrijf een sterke positie kan innemen: onderscheidend en herkenbaar. Je hebt duidelijk hoe je kunt communiceren op een duidelijke en eigen manier die past bij de waarden van het bedrijf. Ook weet je welke aspecten uitgelicht mogen worden in de visuele identiteit, de zakelijke website en het grafisch design, maar ook op social media of in blogs en podcasts. Het plan geeft je inspiratie, focus en handvatten om je doelen te behalen.

*afhankelijk van de fase waarin je bedrijf zich bevindt.

OFFERTE

Positioneren, wat zijn de kosten?

Omdat we transparantie over de investering belangrijk vinden,  hebben we een handige tool waarmee je precies kunt berekenen wat een Positioneer Plan kost.

Reviews

Wat onze klanten zeggen
over hun positionering.